25 січня, 2017

Аналіз виховної роботи за 2015-2016 навчальний рік СЗШ №7

Протягом 2015-2016 навчального року педагогічний колектив СЗШ № 7 працював над виховною проблемою «Виховання загальнолюдських цінностей, створення умов для розвитку творчого потенціалу кожного учня».
     Виховна робота школи була зорієнтована на основні напрями виховної системи:
-       громадянське виховання;
-       патріотичне виховання;
-       правове виховання;
-       превентивне виховання;
-       моральне виховання;
-       фізичне виховання;
-       художньо-естетична освіта;
-       екологічне виховання;
-       трудове виховання;
-       статеве виховання і підготовка до сімейного життя;
-       формування наукового світогляду.

В 2015-2016 навчальному році були поставлені та реалізовані завдання виховної роботи:
1.  Створення виховного середовища на основі гуманізації шкільного життя з метою розвитку життєвої компетентності кожного учня.
2. Формування в учнів загальнолюдських цінностей, які сприяють підвищенню рівня громадянської вихованості.
3. Розвиток інтелектуальної, емоційно чуттєвої та вольової сфери особистості вихованців.
4. Виховання активного громадянського ставлення до моралі, права, закону і до своїх обов’язків.
5. Виховання в учнів свідомого ставлення до свого здоров’я.
6. Розвиток в учнів  творчих здібностей, підтримка обдарованих дітей.
     Завдання виховної роботи були реалізовані протягом навчального року через такі види діяльності: пізнавальну, ціннісно-орієнтовану, превентивне виховання, формування здорового способу життя та безпека життєдіяльності,  роботу з батьками та  громадськістю.
І. Пізнавальна діяльність  учнів сприяла розвитку творчих здібностей школярів, виявленню і підтримці обдарованих дітей, залученню їх до шкільних, міських, обласних,  Всеукраїнських конкурсів та акцій, а саме:
- команда «Діамант» (керівник Губеладзе Т.О.) взяла участь в міському етапі Чемпіонату інтелектуальних ігор «Що? Де? Коли?»;
- команда учнів 8-11 класів посіла ІІІ місце в міській інтелектуальній гра «Люби Україну – люби Кіровоградщину» (керівник Скопич С.А.);
- команда «Чемпіони» взяли участь в міській інтелектуальній грі «Англійський квартал» де посіли І місце (координатор Лазаревич О.Г.);
- учні 10-А класу Пономаренко А., Капітонова М., Гавриленко М. направили для участі в обласному конкурсі проектів «Крокуємо до Європи» культурологічний проект «Україна – європейська демократична країна»;
- під керівництвом учителів образотворчого мистецтва та трудового навчання               Бондарчук О.С., Лисенко С.М. учні 5-11 класів направили свої роботи для участі у XXI Всеукраїнському фестивалі дитячої творчості присвяченого Всесвітньому Дню Землі в номінації «Декоративно-прикладне мистецтво»;
- учениця 10-А класу Пономаренко А. посіла ІІ місце у конкурсі на кращу творчу роботу серед учнівської молоді «Творчість Я. Паученка очима нащадків» у номінації «Літературна творчість»;
- Панасенко Д. (8-В клас) став учасником міського етапу краєзнавчого конкурсу учнівської молоді «Рідний край очима дітей»;
- учениця 10-А класу Хоменко К. направила свої роботи для участі у Всеукраїнському заочному конкурсі робіт юних фотоаматорів «Моя країна - Україна» у номінації «Жанрове фото» та обласному фотоконкурсі «Туризм нас єднає» у номінації «Дивосвіт природи»;
- учні школи взяли участь у Всеукраїнському конкурсі дитячого малюнка «Щаслива дитина – квітуча Україна». Всі учасники були нагороджені дипломами та подарунками;
- фоторепортаж «Екологічне виховання учнів у роботі шкільного лісництва «Паросток»» (керівник Губеладзе Т.О.) представлений у Всеукраїнському конкурсі «Моральний вчинок»;
- Малий М. (11-А клас), Мала Є. (9-Б клас) стали учасниками конкурсу знавців Біблії;
- учні 5-11 класів взяли участь у шкільних конкурсах «Щедрість рідної землі», «Свято сала», у міському Форумі до Міжнародного дня миру. У школі були проведені традиційні свята
Мюзикл учнів 11-А класу «Аліса в країні чудес».
 ІІ. Ціннісно-орієнтована діяльність яка включає два напрями:
-          «Я-держава» - виховання в учнів пат­ріотичних почуттів, національної гідності, дослідження та вивчення рідного краю, його історії, природи, мистецтва, трудові акції, відзначення історичних дат, річниць, туристсько-краєзнавча  та пошукова робота.
-          «Я-особистість» яка включає виховання поваги до загальнолюдських моральних цінностей, розвиток в учнів інтересу до знань, саморозвиток, самореалізацію. Забезпечувалась ціннісно-орієнтована діяльність такими заходами:
-       перший урок «Ми – нація єдина» був розроблений та проведений на високому професійному рівні класними керівниками 1-11 класів;
-       педагогом – організатором Кирилюк О.Ю. постійно оновлювалися матеріали  стенду для учнів та батьків, який несе корисну навчально-виховну інформацію за наступними рубриками: «Ти молодий та активний…», «Запобігти, врятувати, допомогти; «Правова культура», «Духовні криниці», «Батьківська педагогіка», «КРОС».
     З метою збереження історичної пам’яті про перемогу у Великій Вітчизняній війн, виховання в учнів патріотичних почуттів:
-       класними керівниками 1-11-х класів був проведений Єдиний урок пам’яті, присвячений памяті та примиренню і 71 –й річниці Перемоги над нацизмом у Другій світовій війні;
-       традиційно учні школи є активними учасниками обласної акції «Зірка пам’яті»: ветеранам Великої вітчизняної війни надавалась посильна допомога, поздоровлення з днем народження, зі святами;
-       класними керівниками під керівництвом заступника директора з виховної роботи та педагогів-організаторів були проведені тематичні виховні години, зустрічі, на які запрошувалися ветерани ВВв;
-       учні 10-А класу взяли участь у вахті Пам’яті,  присвяченої Дню Перемоги, а школярі              5-11-х класів  вітали колону  ветеранів ВВв та воїнів АТО квітами;
-       з метою підвищення національно-патріотичного виховання педагогом-організатором Губеладзе Т.О. організовані зустрічі для учнів 10-11 класів з випускниками-учасниками АТО: Адабашем М., Брижатюком О., Маліновським В., Борисовим П., Шапраном О.;
-       у рамках акції «Зігрій солдата», «Лист пораненому» зібрано продукти харчування, привітальні листівки, обереги і передано для захисників в зону АТО;
-       волонтерськими загонами, учасниками АТО висаджено дерева. На території школи з’явилась алея слави «Воїнам світла, воїнам добра»;
-       в жовтні був проведений місячник правового виховання
-       в грудні проведений тиждень права
-       в акції «Хай живе надія»
-       акторська група учнів 4-11 класів привітала учнів школи з святом Миколая та новорічними святами;
-       класні колективи школи взяли активну участь у проведенні екологічного місячника, в заходах у зв’язку з 30 роковинами Чорнобильської катастрофи, до Дня вшанування учасників ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС;
-       школярі взяли участь в обласному етапі Всеукраїнської акції учнівської молоді «День зустрічі птахів»;
-       в рамках еко-місячника учні 5-11 класів під керівництвом класних керівників долучилися до прибирання пришкільної території в рамках Всеукраїнської екологічної акції «Зробимо Україну чистою»;
- з метою екологічного виховання у школі дії  учнівське лісництво «Паросток» керівник Губеладзе Т.О. Члени лісництва в квітні взяли участь у обласному зльоті учнівських лісництв «Юні господарі землі» де посіли ІІІ місце і були нагороджені Дипломом управління освіти, науки, молоді та спорту Кіровоградської обласної державної адміністрації спільно з Кіровоградським обласним управлінням лісового та мисливського господарства та пам’ятним сувеніром;
- шкільна екологічна агітбригада «Паросток» посіла ІІ місце в міському етапі конкурсу екологічних агітбригад «Земля наш шкільний дім» (керівник Губеладзе Н.М.);
-   учні школи взяли участь у заходах:
·         відзначення 150-річчя з дня народження Якова Паученка;
·         до Міжнародного дня памяті жертв Голодомору;
·         у зв’язку з Днем памяті жертв Голодоморів;
·         відзначення 150-річчя з дня народження митрополита Української Греко-католицької церкви Андрея Шептицького (Михно В.К.);
·          відзначення 75-річчя від дня народження І. Миколайчука;
·         відзначення 125-річчя від дня народження видатного діяча українського національно-визвольного руху Євгена Коновальця;
·         вшанування памяті Івана Франка;
·         з нагоди святкування 70-річчя з дня заснування ЮНЕСКО;
·         Міжнародного дня визволення в’язнів фашистських таборів.
З метою утвердження в суспільстві традицій державотворення, підвищення авторитету Української держави, виховання національно-патріотичних рис в школі проведено:
·         заходи до дня Соборності України;
·         відзначення Революції Гідності та Свободи;
·         вшанування памяті «Героїв Небесної Сотні»;
·         щодо відзначення 27-річниці виведення військ з Афганістану (зустріч з воїнами-інтернаціоналістами).
В школі діє Євроклуб (координатор Лазаревич О.Г.), який працює над довгостроковим проектом з євроінтеграції «Європа без кордонів».
ІІІ. Превентивне виховання, направлене на роз’яснення учням Положень Конституції України, прав і обов’язків учнів, на роботу з «важкими» підлітками, з неблагополучними сім’ями, здійснювалося  етапами.  Роботу з особливими категоріями дітей та сімей організовувала Рада профілактики, яка затверджена наказом по школі № 264 від 18.09.2015 р. Складений та затверджений план роботи профілактики правопорушень на 2015-2016 н.р.  
У 2015-2016 н. р. на шкільному обліку перебуває 2 учнів (Бабкова Майя Георгіївна, Півненко Марія Євгенівна). За дітьми, схильними до правопорушень, закріплені шефи-наставники (класні-керівники), які постійно контролюють відвідування уроків, поведінку учнів, тісно співпрацюють з сім'єю «важкого» підлітка (два рази на рік оформлюють акти обстеження умов проживання та виховання учнів); проводять індивідуальні бесіди, виховні заходи, направлені на корекцію девіантної поведінки підлітків за індивідуальним планом; залучають дітей до гуртків та секцій з метою охоплення учнів в позаурочний час, організації їх дозвілля. Складено акти обстеження житлових умов «важких» учнів, проведено моніторинг зайнятості в позашкільних закладах.
Превентивне виховання здійснюється в тісній співпраці школи, кримінальної  міліції, служби у справах дітей та управління освіти Світловодського міськвиконкому.
Засідання ради профілактики правопорушень проводиться  кожного місяця.
На засіданнях розглядаються питання відвідування учнями уроків, невиконання батьківських  обов'язків,  успішності  учнів,  прийомів  і  методів роботи з «важкими» підлітками.
Для учнів, що схильні до правопорушень, психологічною службою практичним психологом Ткаченко М. В.  та соціальним педагогом Драч О.К. проводяться індивідуальні та групові заняття, метою яких є корекція поведінки підлітків.
Класні   керівники   1-11-х класів   протягом  2015-2016   н. р. проводили роз'яснювальну роботу, спрямовану на попередження правопорушень в рамках виховних годин,  позакласних  заходів, бесід, лекцій, годин спілкування:  «Розвиток характеру,  моральне виховання  єдині»,  «З чого  починається дорослість», «Права та обов'язки дитини», «Режим школяра», «Уроки гарної поведінки», Декларація прав людини - права та обов'язки кожного», «Про виконання наказу Президента України «Про заборону паління»» та інші.
Постійно проводяться заходи, направлені на профілактику тютюнопаління, вживання алкоголю, наркоманії, в шкільній бібліотеці постійно діють тематичні виставки літератури щодо формування здорового способу життя.
Зусиллями педагога-організатора Губеладзе Т.О. та учнівського самоврядування (Міністерства дисципліни та порядку Шкільної республіки) проводилися рейди: «Урок», «Канікули», «Спізнення», «Щоденник».
Незважаючи на організовані заходи у  цьому навчальному році гостро стоїть питання щодо відвідування учнями школи. За рік пропущено 27767 уроків, серед них по хворобі 26214, по поважній причині – 1140, без поважної причини – 413. Для своєчасного контролю пропусків уроків  класні  керівники ведуть картки на кожного учня, які оформлено в папку «Контроль за пропусками уроків». Такий вид роботи дає змогу своєчасно виявити причину пропусків уроків та зафіксувати роботу з батьками з даного питання.
В цьому навчальному році продовжує діяти   система  контролю: щоденний облік і робота з батьками, аналіз відвідування за місяць.
IV. Формування здорового способу життя та безпека життєдіяльності учнів здійснювались, з метою фізичного загартування учнів, зміцнення їхнього здоров’я, проводилась роз’яснювальна робота щодо ролі фізичної культури та спорту в житті людини та безпеки життєдіяльності учнів.
Протягом 2015-2016 навчального року були проведені заходи, які охопили учнів 1-11-х класів:
-  місячник безпеки руху «Увага, діти на дорозі!»;
-  Дружина юних пожежників «Прометей» (7-В кл., кл. керівник  Тригубенко О.М.) посіла місце ІІІ у ІІ етапі фестивалю Дружин юних пожежників. Дипломом нагороджена              Жучкова С. у номінації «Наймолодший учасник фестивалю ДЮП»; 
-  з метою пропаганди здорового способу життя було проведено виховні години: «Способи збереження власного здоров’я», «Що повинні знати школярі про ВІЛ-СНІД», «Правильне харчування», «Особиста гігієна», «Емоційне здоров’я» і т.д.
-  5 тематичних тижнів: 2 тижні знань правил дорожнього руху «Коли вирушаєш у путь – завжди обережним будь»;
-  Тиждень знань безпеки життєдіяльності «Вогонь наш друг, та не завжди, чекати можна і біди». Рішенням комісії управління освіти автором кращої розробки виховного заходу  визначено Тарасову С.В. (кл. керівник 2-В класу), в номінації «Кращий малюнок» переміг Баранчук К. (1-А клас), Волков О. (1-А клас). В номінації «Краща творча робота» визначено Шутьку А. (6-А клас); в номінації «Краща електронна презентація тижня» - презентація   СЗШ №7;
-  Тиждень сприяння здоровому способу життя «Здоров’я мати – вік біди не знати» в номінації кращий малюнок переможцями визначено: Харченко А. (1-Б клас), Андріанов А. (2-Б клас), Работягов Є. (2-Б клас), Носенко Д. (4-А клас), Хорішко К. (4-А клас).
-  Тиждень знань безпеки життєдіяльності «Цивільний захист – це не жарти, треба всім про нього знати».
Для учнів школи проводилися бесіди з фахівцями:
-          представником СУЕГГ «Безпечне користування газом в побуті»;
-          інспектором  Світловодського РЕМ «Електробезпека»;
-          представником юстиції на тему «Права особи на сімю. Попередження насильства в сімї»
З метою попередження нещасних випадків у зимовий період в грудні – січні було проведено: Місячник безпеки на воді та льоду, Місячник пропаганди безпечного та заощадливого використання природного газу у побуті в рамках якого була організована зустріч з представником управління з експлуатації газового господарства «Про безпеку користування газом у побуті».
З метою підвищення ролі фізичної культури та спорту, формування здорового способу життя учнів було проведено  свято «День фізичної культури та спорту», в якому взяли участь команди учнів 2-11-х класів.
 Протягом 2015-2016 навчального року шкільною медсестрою та шкільним парламентом проводились рейди-контролі за станом санітарно-гігієнічних норм навчання та виховання.
Велика увага в школі приділяється роботі з учнями особливих категорій. Згідно Закону України «Про охорону дитинства», «Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей – сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, Державної програми «Репродуктивне здоров’я нації» проводилась у 2015-2016 н.р. робота:
- проведено паспортизацію класів. На основі даних був складений загальний соціальний паспорт учнів школи. На кожну дитину особливої категорії був складений соціальний паспорт, акти обстеження житлових умов;
- на початок 2015 – 2016 н.р. взято на облік 9 дітей, які знаходяться під опікою. З них 4 мають статус дитини – сироти, 5 – позбавлені батьківського піклування. Всі учні цієї категорії охоплені безкоштовним харчуванням, проходять поглиблений медогляд (двічі на рік), отримують привітання та подарунки на свята.
Практичний психолог Ткаченко М.В. та соціальний педагог Драч О.К. проводили анкетування, тестування, бесіди-лекції, групові і індивідуальні заняття та  моніторинги: 
-       зайнятості учнів у позаурочний час;
-       успішності учнів.
На облік взято 6 дітей з обмеженими можливостями, для яких в школі створені сприятливі умови навчання та виховання.
- перебувають на шкільному обліку 43 багатодітних сімей, 12 дітей, які постраждали внаслідок аварії на Чорнобильській АЕС.
Протягом 2015-2016 навчального року учні особливих категорій залучалися до шкільних і міських конкурсів і фестивалів, інтелектуальної, науково-дослідницької, пошуково-краєзнавчої діяльності, з метою підтримки та розвитку здібностей їх талантів.
V. Робота з батьками проводилась в рамках педагогічного всеобучу.
Протягом року відбулося 4 засідання класних батьківських колективів, тематика яких включала бесіди, щодо безпеки дорожнього руху, попередження пустощів з вогнем, безпеки на льоду, у побуті, на водоймищах, у природі. Виступи соціального педагога зорієнтували батьків у напрямку життєвих цінностей. Були проведені бесіди «Людське життя, як найвища цінність», «Права і обов’язки дітей у шлюбно-сімейному законодавстві», «Вільний час – простір для розвитку здібностей». 
Класний керівник 8-Б класу Лазаревич О.Г. стала учасницею міського туру Всеукраїнського конкурсу «Класний керівник року».
У грудні 2015 року проходив методичний Тиждень класних керівників.
На лінійці «Гордість школи» переможцями конкурсу «Кращий клас» стали:
І місце – 10-А клас (кл. керівник Бабенко О.І.);
ІІ місце – 8-Б клас (кл. керівник Лазаревич О.Г.);
ІІІ місце – 7-В клас (кл. керівник Тригубенко О.М.)
Учні були нагороджені грамотами та солодкими призами.
Виходячи з вищезгаданого, виховну роботу школи за 2015-2016 рік можна вважати задовільною.
Процес становлення незалежної демократичної України з її прагненням стати повноправним членом європейської спільноти передбачає всебічне утвердження в суспільному та індивідуальному бутті цивілізованого життя на основі загальнолюдських цінностей та духовних, моральних і культурних засад життя українського народу. Тому мета сучасного виховного процесу – не тільки сформувати необхідні компетенції, надати ґрунтовні знання з різних предметів, а й формувати громадянина, патріота; інтелектуально розвинену, духовно і морально зрілу особистість, готову протистояти асоціальним впливам, вправлятися з особистими проблемами, творити себе і оточуючий світ.
  В 2016-2017 н.р. проблемним питанням виховної роботи школи необхідно вважати: виховання особистості учня на основі гуманності, національної свідомості, громадської гідності, патріотизму; формування державної свідомості особистості.
Тому  завданнями виховної роботи  на 2016-2017 н.р. є:
·       формування в учнів патріотичних почуттів (формування любові до Батьківщини, психологічної та моральної готовності до служби в армії – захисту своєї країни), забезпечення усвідомлення учнями своєї етнічної спільності, виховання в них національної гідності;
·       розвивати духовно - моральні якості особистості, які допомагають їй реалізувати себе як індивідуальність;
·       виховання в учнів цілісного світогляду, розвитку в них пізнавальних потреб;
·       пожвавлення роботи з батьками; покращати співпрацю батьківського комітету і педагогічного колективу;
·       продовження формування правової та моральної культури учнів,усвідомлення ними не лише прав, а й обов’язків;
·       вироблення в них імунітету до асоціальної поведінки;
·       виховання відповідального ставлення до навчання, розширення пізнавального і культурного світогляд;
·       організація та згуртування  учнівського колективу.
Річний план виховної роботи на 2016-2017 н.р, базуватиметься на основних етапах діяльності учнів:
1.      Ціннісно-орієнтована діяльність, яка включає два напрями:
-          «Я-держава» - виховання в учнів пат­ріотичних почуттів, національної гідності, дослідження та вивчення рідного краю, його історії, природи, мистецтва, трудові акції, відзначення історичних дат, річниць, туристсько-краєзнавча  та пошукова робота.
-          «Я-особистість» яка включає виховання поваги до загальнолюдських моральних цінностей, розвиток в учнів інтересу до знань, саморозвиток, самореалізацію.
2.  Превентивна діяльність, що містить правову освіту учнів.
3. Формування здорового способу життя та безпеки життєдіяльності учнів.
4. Робота з батьками. Родинне виховання  - це робота батьківських комітетів, засідання  батьківських  зборів, педагогічний всеобуч батьків, заходи, направ­лені на зміцнення взаємозв'язку школи і сім’ї.

Така модель виховання передбачає створення умов для розвитку кожної особистості в атмосфері співтворчості і співробітництва; вимагає своєчасно виявляти здібності кожного вихованця і сприяти його самореалізації і самоствердженню в різних сферах  життєдіяльності.

Немає коментарів:

Дописати коментар